Bugun...



BU ARAŞTIRMAYA DİKKAT

ITB Berlin ve DER Touristik’ten çarpıcı sonuçlar içeren sezon araştırması geldi…

facebook-paylas
Tarih: 23-01-2021 00:57

BU ARAŞTIRMAYA DİKKAT

ITB Berlin ve DER Touristik’ten çarpıcı sonuçlar içeren sezon araştırması geldi…

 

 

Almanya'da yeni yayınlar araştırmalar, turizm sektörünün 'ılımlı' bir geri dönüş beklentisi içinde olduğunu ortaya koyuyor…

 

Almanya'da yeni yayınlanan anketler, turizmcilerin 2021 sezonunda ılımlı bir toparlanma beklentisi içinde olduğunu gösteriyor. Toparlanmada, teknolojik inovasyon ve kişiselleştirilmiş hizmet de başat rol oynayacak.

 

Otoriteler ve tur operatörleri hızlı bir toparlanma beklentisi içinde…

 

ITB Berlin ve Statista tarafından yapılan araştırmaya göre, sektör uzmanları ve TUI gibi büyük seyahat şirketleri, turizm sektöründe 2021’de hızlı bir toparlanma öngörüyor. Ancak yapılan tahminlerde aşılamanın seyri ve seyahat kısıtlamalarının süresi gibi nedenlerle açık kapı da bırakılıyor. Her şeye rağmen, insanların hasret kaldığı seyahat deneyimini bir an önce yakalama isteğinde olduğuna vurgu yapıyor…

 

Yine bilhassa; teknolojik gelişmeye işaret ediyor…

 

Tüm bunlaral birlikte; seyahat sektöründe yakın gelecekte ortaya çıkacak trendler de belirginleşiyor. Uzmanlar ve Statista, özellikle teknolojik gelişmelerin seyahat sektörü üzerinde olumlu bir etki yaratacağı konusunda birleşiyor. Yapay zeka tabanlı kişiselleştirilmiş seyahat hizmetlerinin sanal gerçeklikle sunumu da buna bir örnek olarak nitelendiriliyor…

 

Statista'nın Mobilite Pazarı Görünümü raporuna göre, 2021 yılında küresel turizm gelirleri 2020 yılına kıyasla yüzde 50 artacak. Alman araştırma şirketi, 2020 yılında 2019'a kıyasla yüzde 55 ciro kaybı yaşandığını tahmin ediyor. 2023'ten itibaren gelirlerde yeni rekorlar kırılabileceğine dikkat çeken Statista'nın MMO raporunda, hatta 2025 yılında gelindiğinde küresel turizm gelirlerinin 2019'un yüzde 23 üstüne çıkabileceği ifade ediliyor.

 

Almanya'da ve diğer büyük turizm ülkelerindeki toparlanmada iç turizmin lokomotif vazifesi göreceği belirtilen raporda, Almanya'nın 2019 yılında elde ettiği 259 milyar euroluk turizm gelirinin yüzde 85'inin iç turizmden geldiğine dikkat çekildi. 2020'de iç turizm gelirinin 173 milyar euroya düşmesine karşın iç turizmin toplam turizm gelirleri içindeki payının yüzde 91'e yükseldiği kaydedilen raporda, Almanya'nın 2020 yılındaki dış turizm geliri kaybının ise yüzde 60 (16 milyar euro) düştüğü ifade edildi. ITB Berlin ve Stastita'nın raporuna göre, Almanya'da iç turizm harcamaları 2022 yılında 2019 seviyesine ulaşacak.

 

Dertour'un Aralık’ın  ortasında yaptığı bir başka araştırma Almanların kısıtlama-tatil eksenindeki tutumunun olumlu olduğunu gösteriyor. Elde edilen verilere göre, her iki Alman turistten biri, tatil yerlerindeki koronavirüs kısıtlamalarını kabul etmeye hazır.

 

Araştırmadaki bir başka detay ise, her iki Alman turistten birinin rezervasyon yaparken destinasyonlardaki kısıtlamalara ve esnek iptal/değişiklik koşullarına göre karar vermesi. Örneğin katılımcıların yüzde 40'ı, destinasyondaki ani bir kapanma durumunda hızlı bir şekilde evine geri dönebilme kabiliyetinin, karar vermede kilit rol oynadığını belirtiyor.

 

Her 100 Alman turistten 29'u, Avrupa ülkelerinden birinde tatil yapmayı planlıyor. Tatilini Almanya'da geçirmek isteyenlerin oranı da aynı şekilde yüzde 29. Sadece yüzde 8'lik bir kesim uzak mesafe tatil yapmayı düşünüyor.

 

DER Touristik Merkez Avrupa CEO'sı Ingo Burmester, ''Almanya'da komşu ülkelere ve arabayla gidilebilecek İtalya, Hırvatistan gibi destinasyonlara yüksek talep olacağını düşünüyoruz. Bunun yanında, Yunanistan ve Türkiye için de yüksek talep bekliyoruz.''  kaydını yaptırdı…

 

 

BALKAN TURİZM HABER AJANSI




Bu haber 73 defa okunmuştur.


Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER DÜNYA Haberleri

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
HABER ARŞİVİ
GAZETEMİZ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


nöbetçi eczaneler
HABER ARA
YUKARI YUKARI